La reina de Gredos

Taller fotogràfic La Reina de Gredos

Aquest passat cap de setmana (11, 12 i 13 de novembre) a Som Aguait hem realitzat el nostre primer taller fotogràfic sobre la cabra hispànica de Gredos (Capra pyrenaica victoriae).

Divendres ens vam desplaçar fins a Navarredonda de Gredos on teníem l’allotjament, l’Hostal Almanzor ens va rebre amb els braços oberts i amb els seus hides a punt, sols arribar ja vam treure les càmeres i vam poder fotografiar espècies com el picot garser gros, el pica-soques, la mallerenga emplomallada o el raspinell entre molts d’altres, abans de sopar vam fer un petita sessió informativa de la mà d’en Víctor Ortega, el nostre guia en aquest taller.

Dissabte ens vam llevar amb pluja i una boira molt densa, vàrem esmorzar fort i vàrem posar rumb cap al punt d’inici, un cop allà i traçat el pla de ruta va tocar començar a pujar muntanya amunt per buscar les cabres, la boira no ens permetia veure més enllà d’uns 5-10 mt, però l’experiència d’en Víctor va ser clau i cap a quarts de 12 vam trobar el primer mascle, aquest ens va acabar portant cap a un gran grup el qual ens va delectar amb l’espectacle més gran que un pot presenciar, la baralla de dos grans mascles per deixar clara la jerarquia dins del grup.

La reina de Gredos
Baralla de dos grans mascles

Escoltar com ressonen per tota la vall els cops de les cornamentes és una experiència que no s’oblida mai, d’aquells moments que et queden gravats, però teníem més de 100 cabres al nostre costat i les càmeres no van parar de fer fotografies, vam poder fotografiar cabres de totes les edats i de totes les maneres possibles, va ser un dia esgotador i alhora memorable, un dia de 10!

Cap a les 18h vam tornar cap a l’hotel per prendre una merescuda dutxa, sopar i descansar perquè diumenge continuava tot!

Diumenge ens vam despertar amb un dia molt més tranquil meteorològicament parlant, però igualment interessant, ja que teníem una barreja de sol i núvols, cosa que ens permetia poder fer un tipus de fotografia que fins ara no havíem pogut fer, els contrallums, així vam començar a pujar muntanya amunt buscant les millors condicions per aquest tipus de fotografia i no es va donar gens malament!

Al migdia vam concloure el taller per poder tornar cap a casa amb tranquil·litat, des d’aquí voldríem agrair a tots els assistents la seva bona disposició i la confiança en tot l’equip de Som Aguait i en Víctor Ortega, que ens va guiar perfectament. Aquests dies ja estem preparant el taller de La Reina de Gredos pel 2023, us mantindrem informats!

Els nostres hides

Hide Solitarius

Hide Arc de Sant Martí

Safari Delta de l'Ebre

Pack Spectrum + Obsidiana

Segueix-nos

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per obtenir dades estadístiques de la navegació dels nostres usuaris i millorar els nostres serveis. Si accepta o continua navegant, considerem que accepta el seu ús. Podeu canviar la configuració o obtenir més informació fent clic aqui. View more